Wulff fi header etätyö

Etätyötä hyvillä välineillä missä tahansa

Millainen on sinun työasentosi kotitoimistossa, etätyöpisteessä tai mobiilityössä? Liian staattinen tai kuormittava
työasento saattaa aiheuttaa erilaisia tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Verenkierto häiriintyy, lihakset väsyvät. Se voi johtaa
sairastumisiin, työkyvyn alentumiseen ja poissaoloihin. Työhyvinvoinnin lisääntymisen myötä paranevat työn tekemisen
laatu, jaksaminen ja tehokkuus.

Pienikin liike ajatustyön aikana parantaa aivojen suorituskykyä, aktivoi hermosoluja ja terävöittää muistia.
Seisomaan noustessa keho ikään kuin herää lepotilasta.

Myös pieneen liikkeeseen yhdistetty istuminen tuo terveyshyötyjä, sillä se kehittää ja vahvistaa kehon asentoa
ylläpitäviä lihaksia. Selkä- ja vatsalihasten liikuttaminen parantaa ryhtiä ja lievittää selkärankaan kohdistuvaa
jännitystä. Hyvä ryhti antaa tilaa sisäelimille, ja hengitys kulkee vapaammin.


Tässä muutamia ergonomiavinkkejä erityisesti etä- ja mobiilityöhön:

  • Työpöydän korkeus on sopiva, kun käsillä on hyvä tuki 90 asteen kulmassa.
  • Työtuolin tulee auttaa pitämään ryhdin luonnollisena ja vähentää välilevyjen kuormittumista.
  • Seisontamatto parantaa alaraajojen verenkiertoa, vähentää jalkojen ja selän kuormitusta sekä
    ehkäisee kramppeja ja suonikohjuja.
  • Aktiivilauta vahvistaa jalkojen niveliä ja lihaksia, parantaa ryhtiä ja vilkastuttaa verenkiertoa.
  • Aktiivituoli korjaa kehon asentoa ja aktivoi liikuttamaan sitä työpäivän aikana.

    Pidä huolta ergonomiastasi ja työhyvinvoinnistasi myös etätyössä!

Verkkokauppa